Pages

Saturday, November 5, 2011

Nuttin to say right now...

"Don't judge what is inside 
Based on what you see on the outside"
Assalammualaikum... dan slm ( letak waktu/istilah yg sesuai di sini )
Asal aku kasi maksud 'Don't judge a book by its cover'...?
atau dlm bahasa melayu(direct translation ;p) 'jgn dinilai buku melalui kulitnye'...
Dan apakah kaitannye dengan tajuk post ini...
adakah semua ini akan tersurai dlm post ini...?
saksikan konklusinya di....

sini... hahaha


 Kalau deme semua dah klik 'read more' ataupun memang dah sampai kat sini...
teruskan membaca...
jgn risau.. aku bukan nak mislead korang
kasi deme bace panjang2 padahal xde ape2 pun... Tak...
mmg akan ade konklusi pun... saje nak kasi panjang sikit...
ye la.. alg2 lama x ngepost kan.. huhuhu

Oh ya.. sebelum terlupa...
Sorilah sebab lame x update...
org nak exm katekan..
Apepun... PSPM 1 dah habis!!!
camnelah result aku+member2 aku nanti...
Mintak2lah semua dpt keputusan yg memuaskan.. (amin)
aku lak... 3.5 dan ke atas... 4.00 lagi bagus.. (insyaAllah)
Argh!! jauh sgt aku melalut ni.. ok2.. sambung balik...

Ok revelasi yg pertama dlm post yg agak (mmg) panjang ni..
(ceh ayt cam detektif la pulak)
mengenai kenapa aku kasi Headline kat atas tu...
Sebenarnye.. sebelum aku cume nak cerite pasal peribahasa
yg akan berkait ngan post aku ni nanti (ala cam x biase je..)
Ok lah, aku pun malasla nak bejela2 amatnye..
peribahasa ni... kdg2 disebut dngn sedikit sambungan..
"Don't judge a book by its cover,
Don't judge a person by its name"
maksudnye... macam yg aku tulis kat headline kat atas tu lah...
Jangan menilai sesuatu benda itu hanya berdasarkan luarannye saje...
Ye, mmg benar luaran memainkan peranan yg penting dlm melakukan penilaian..
Tapi jgn SEKADAR luaran aje... tau tak..
Kalau buat macam tu je nanti ade org kan panggil materialistik...
Tak semestinya muka macam gangster tu org jahat...
(Bak kata kump. JAMBU... 'Muka LEGEND, Hati CUTE' hehe.....)
Dan tak semestinya org yg hensem tu baik... (muka juga satu taktik... phm2 je la....)
Kalau org pakai brg branded tak semestinya kaya (mana tau pinjam/sewa/curi)
Dan tak sesemestinya pakai baju lame x kaya... (mana tau die rendah diri)
Kalau pakai songkok x semestinya alim...
Pakai tudung x semestinya Solehah...
Kalau X pakai tudung MMG akan dapt DOSA... (walaupun perangai itu bergantung)
Kalau PENGEMIS x semestinya xde duit (mane tau die menipu)
dan byk lagi contoh aku dah malas nak tulis dah huhuhu...
cukuplah gan contoh2 yg dah ade kat atas tu kan....
Oklah.. ape yg nak disampaikan dlm perenggan ini adalah...
Kalau ingin menilai sesuatu itu hendaklah dari aspek2 yg bersesuaian...
Jadi renung2kanlah ape yg ditulis kat atas tu dan selamat beramal.. hahaha

X HABIS LAGI K...

Ok... mula part yg aku cerita dlm post ni..
Part atas tu sekadar intro dan sedikit ilmu je... hehehe
Kalau deme sedar tajuk kat atas tulis MACAM aku x nak kata apa2..
Tapi bagi yg sedar (ade [higher] english education....)
kat atas tu sebenarnye bermaksud aku tengah gila nak cakap sesuatu sekarang ni..
X paham...? ok biar ABG DE jelaskan hehehehe
'NUTTING' mungkin berbunyi mcm 'Nothing'
Tapi nut itu boleh membawa maksud kacang...
serta merupakan kata slang bagi gila..
So.. selebihnye.. Lu pikir ar sendiri...
Sebab lain aku kasi tajuk cam tu
adalah boleh aku cerite pasal peribahasa sikit.. hehehe (sebab ade kaitan la...)
dan juga kerana ade kaitan dengan perkara yg aku nak ceritakan ni...
TU je pasal tajuk tu sebenarnye...
So masuk(akhirnya) kepada ape yg aku nak ckpkan....

Aku nak ckp simple je sebenarnya.. (sgt anti-climatic)
aku nak ckp pasal hakikat yg bile org lain kali pertama jumpe aku..
Apa yg mereka akan anggap adalah aku seorang yg...
Pelik , selekeh dan kurang pandai...
Ade betulnye ckp diorang tu.. memang aku nampak camtu pun...
terutamanya bab pelik tu... hehehe
tapi apepun aku tak kisah kerna aku tetap aku...
Aku sentiasa berusaha untuk menjadi org yg lebih baik...
tapi pada waktu yg sama tidak menghilangkan identiti aku...
sebab, tiada yg lebih menjadi aku melainkan aku sendiri...
dan sekiranya aku berubah sekalipun... aku jadi ape pun...
aku tetap aku, FARIS HIDAYAT BIN AHMAD SUHAIMI (dan alias2 tertentu :p)
kesimpulan di sini adalah...
Perubahan itu adalah sesuatu yg pasti...
sama ada kita hendak atau tidak...
Berubah kepada yg lebih ataupun lebih buruk..
serta samada perubahan itu kekal ataupun tidak...
Jgnlah lupa siapa diri kita... huhuhu

~End of this quite ridiculous post~
UNT... bye ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
P/s: Sori panjang sgt... lepas gian + post tak dirancang
P/s lagi: Lepas sesuatu yg lebih ringkas lak...
Lagi-lagi P/s :Final dah habis!!! cuti... dan SALAM AIDILADHA
P/s IV:Jumpa anda di KMPh Sem 2... huhuhu

No comments: