Pages

Wednesday, November 16, 2011

Hobbies..

Hobi adlh satu cara yg sesuai untuk mengisi masa lapang...
Jgn cari hobi yg tak berpaedah sudah...
Slh satu Hobi aku... Badminton... huhu
er.. aku xde dlm gamba ni...

Assalammualaikum... dan slm ( letak waktu/istilah yg sesuai di sini )
Today I would like to talk about hobbies and the human behaviors towards them...
ceh..! cam nak wat esay BI la pulak... macam text intro MUET pun ade... hm..
tapi seriousla.. aku nak ckp sikit pasal hobi ni...
terutamanya hobi aku... hm...

Aku xyah cite la pasal hobi kan...?
sebab semue org mesti ade hobi...
sape yg rase dlm hidup die takde hobi tu....
carilah hobi ye... (your life is seriously dull..  '_'  ) ,
paling koman pun jadikanlah bernafas itu satu hobi...
sekurang2nye hepilah sikit selagi masih hidup.. XDDDD

Hobi ni bagi aku ade due kategori...
Hobi yg dilakukan sebab xde bende lain nak buat... (ramai cam ni secara x sedar)
dan satu lagi Hobi yg dilakukan atas dasar minat...
ataupun dalam kepale aku dipanggil...
'Aktiviti2 yg ditulis apabila membuat karangan yg bertajuk "HOBI SAYA"  '
 aku x nak kasi contoh, sebab Aktiviti yg sama boleh jadi Hobi yg berlainan kategori,
bagi Individu yg berbeza..."It all come down to oneself "

Satu lagi fakta yg menarik pasal hobi ni lagi adelah ia juga terbahagi kepada due jenis..
kekal tau sementara (yang lebih popular dikenali sebagai... "HANGAT2 TAHI AYAM"...)
Bukan nak kate... tapi ramai yg buat hobi tu macam satu trend...
Time popular ramai la org nak ikut... tapi time dah lapuk... hampir takde org lyn pun...


Apepun.. begitulah sedikit sebanyak pemahaman aku mengenai hobi...
Dan di sini aku nak listkan hobi2 aku yg pernah ada..
dan sesetengah tu org lain tak anggap hobi pun...
hm...
  • Membaca (anything and  still loving it...)
  • Cycling.. (nak..! tapi basikal rumah rosak... T_T , at least KMPh lets me enjoy it sometimes)
  • Badminton.. (kat kampung... sekurang2nye sekali seminggu... kat kolej.. sem 2 nanti.. aku bwk kasut ngan raket aku sendiri!!! hahaha)
  • Layan internet (FB,twitter,Blog,Tumblr,etc...)
  • Photography (Aku x nak kasi Balya pinjam camera aku Sem 2 ni... muahahaha)
  • mengumpul Quotes.. (aku minat tul bende ni...)
  • Membuat Quotes... (ape2 yg ade ~KPP)
  • Catur.. (thn seminggu sebab minat... lepas tu jadi kategori yg lagi satu)
  • Main kapal terbang kertas (masih main kalau terkene timingnye... hehehe)
  • Hampir semue jenis mainan waktu zaman budak2 dulu (dah org ajak.. join ar... ketagih jap.. pastu terus tak layn dah..)
  • Origami (Doing it,Learning it,Loving it)
  • menjadi seorang Otaku (My full-time, pastime)...[yup, bagi aku, ini dikira hobi]
  • Spriting.Editing dan ape2 yg berkait ngan Graphical Arts.. (kdg2 je.. tapi software masih ade)
  • Menghasilkan HTML.. (sape2 yg amik sc.comp mesti tau ape ni.. tapi aku x amik ye...)
  • Berangan... (kalau kite bygkan perkara yg baik/berguna.. ia adalah hobi yg.. OK)
  • Susun kad daun terup... (menulis ni membuatkan aku rase nak beli due dek daun terup... hm...)
  • Menunjukkan yg aku ni ade Minor OCD.. (dah jadi tabiat... dan sekarang aku rase mmg ade pun... hm...)
  • buat patung tanah liat... (mcm doraemon aku tu... tapi skang xde tanah liat.. so... hm..)
Aku rase cukup ar tu je hobi2 yg aku tulis...
Ye... sesetengah tu mmg mcm pelik.. tapi.. aku serius ni...
Tapi nak wat camne kan... 'lain org lain ragam'
so... xde bende aku nak tulis dah...
Konklusinya di sini...
Hargailah hobi anda... kerana melakukannya mungkin boleh menceriakan hari anda ataupun melegakan diri anda yg mungkin sedang stress...

Org ade hobi yg berbeza, yg dilakukan untuk tujuan yg berbeza.... Sekian


~End Of Story


UNT... bye ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
P/s:Masih lagi x stufy MUET... hm...
P/s lagi: Brg nak balik ke Matrik pun x paxk lagi...
Lagi-lagi P/s: Continuation from this , Knowing her making the Peace sign and smiling at me make me happy... huhuhu

1 comment:

Anonymous said...

banyaknye hobi....