Pages

Sunday, November 13, 2011

Ada apa dengan Peraturan...?

Some says, Laws are meant to keep human In-check ...
Some says, Laws are meant to be broken...
So.. which are You...?
Me...? both... hahaha
Assalammualaikum... dan slm ( letak waktu/istilah yg sesuai di sini )
Welcome to law and order... hahaha
(To those who doesn't understand... so be it... :p)
Ok.. Hari aku bukan nak cite sal undang2
tapi nak kasi sikit pasal peraturan yg ramai org langgar...
x termasuk kes2 yg jenayah besar...
Kenape dieorg tak ikut...? jgn tanye aku...
Aku pun bukan patuh semue paraturan 100%...
So.. maleh cite panjang2.. bace je la list kat bawah ni..
dan renung-renungkanlah.... huhuhu



 Senarai Peraturan yg ramai org jrg ikut...
  • Dilarang membuang sampah merata-rata
  • Sila buang sampah di tempat yg disediakan
  • Sila senyap di dalam perpustakaan/masjid
  • Sila matikan telefon bimbit anda atau letakkan dalam mod senyap
  • Dilarang memotong di garisan berkembar atau sekadar dilarang memotong je..
  • Semua jenis had kelajuan jalan raya
  • Pakai topi/tali pinggang keledar
  • Jgn Menggunakan Telefon Bimbit ketika memandu
  • Jgn rosakkan telefon awam (x ramai, tapi majoriti telefon awm yg aku jumpe mesti dah rosak)
  • Jgn pijak rumput kawasan ini
  • Jgn sentuh barang pameran
  • No flash Photography
  • Jimatkan penggunaan Air dan Elektrik
  • Tatatertib2 pemakaian
  • Patuhi arahan IbuBapa/guru...
dan banyak lagi kot yg aku tak terpikir sekrang ni...
dan aku malas nak pikir banyak2 sgt... nanti overheat... hehehe
so.. kesimpulannye.. same2 lah kite mematuhi peraturan yg ditetapkan...
kalau ade peraturan mesti ade sebab...
dan selalunye sebab die adalah untuk kesejahteraan bersame..
so.. jgn pikir pasal diri sendiri je... hm...

~end of story....
UNT... bye ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
P/s:Aku dah tukar Header... tapi satu lagi part x complete... Catchphrase... hehe
P/s lagi:Aku ade letak quote kat sebelah, refresh untuk quote baru

No comments: