Pages

Sunday, April 17, 2011

Post-SPM result...

Aku, Sekolah, dan Unfinished Businesses...
Assalammualaikum.. dan hai
Dah dekat sebulan selepas result SPM kuar...
Tapi banyak lagi hal2 kene setel ngan sekolah...
Dah berape kali aku ulang-alik dari relong ke sekolah..(dekat je..)
Lepas dah setel satu bende.. ade bende lain yg x setel lagi.. hm...
hm.. takpelah kan... hidup sebagai bekas pelajar...hehehe




Aktiviti lepas tamat alam persekolahan pertama yg masih dibuat kat sekolah adalah....
Sesi kaunseling 'ape nak buat lepas ni.. dah isi borang ke belum'... huhuhu
Ade yg terpakse datang...
Ade yg memang dah cadang nak datang...
tapi aku spesel kes... sebab aku kebetulan datang.. hehehe
Nak jadi ceritenye.. time tu sesi kaunseling beramai-ramai...
so.. aku yg datang atas sebab lain ni..(jap lagi aku ckp)
pun join je la... alg2 ade member... lagipun dpt ilmu kan....hehehe
nak cerite pasal sesi tu pulak.. malas la aku...
mesti ramai antara korang dah tau isi2 sesi camtukan...?
Nak dipendekkan cerite..  lepas lebih kurang sejam dua...
budak2 tu balik la... dan aku lak gi sambung tujuan asal aku dtg sekolah hari tu...
(tapi lepas tu aku join balik, sebab ade dak lain pulak... hahaha)

Disebabkan aku terjoin sesi kaunseling tu...
bende yg first aku nak buat.. dah jadi bende 2nd... takpelah... tak kisah pun...
aktiviti seterusnye yang aku buat lepas tu adalah....
Dapatkan pengesahan pengetua dokumen2 tertentu..
atas sebab nak buat semakan semula SPM..
bukan aku tak reda ngan result aku...
tapi dah ade cikgu yg suruh... buat la..
lagipun 1 subjek je.. sebab kejadian yg diluar jangkaan cikgu..
(aku x expect ape2 sgt sebab aku jwb kertas tu kat hospital.. hehehe)


Nak dijadikan cerite lagi.... dah siap2 dapat pengesahan tu..
tinggal nak beli wang pos pastu hantar je....
member aku kasi tau yg cikgu suruh isi borang LCCI....
dah tu nak kene beli wang pos lagi...
tapi duit aku lebih sikit je dari beli wang pos semak semule tu..
dah tu nak 4 salinan I.C ngan result SPM...
so aku pun... tak hantar la borang semak semule tu..
(saje je sebenarnye.. padahal dah leh hantar dah)
Esok la pulak.... nak setelkan LCCI tu dulu hehehe

Esok tu.. aku dah siapkan semue dokumen yg cikgu nak untuk borang LCCI tu..
lepas tu aku gi la beling wang pos untuk borang LCCI tu...
Lepas dah siap Isi aku pun hantar la ke pejabat...
Dah siap la pasal borang LCCI tu bagi aku..(padahal nanti ade masalah la pulak)
Pastu aku gi pejabat pos balik sebab nak hantar borang semak semule tu...
(aku pun terpikir kenape aku x hantar tadi je.. membazir duit minyak je aku tu..)
Dah setel 2 mende tu aku igt xde ape2 la dah.. so takyah aku risau kan...
TAPI...

Seminggu pun berlalu macam biase....
lepas tu aku dapt call dari member aku..
die ckp... cikgu ckp kat die... suruh ckp kat aku... yg cikgu nak salinan sijil2 koko...
aku tanye ar kenape... tapi die pun tak tau jugak rupenye....
Esoknye aku dah siap ngan sijil2 tu...
aku pun pergi la sekolah nak jumpe cikgu tu...
nak dijadikan story lagi... cikgu tu xde..
so terbatal la niat nak kasi sijil2 tu...
so aku pun pergi cari member nak melepak tapi X jumpe... huhuhu

Lepas tu... tak tau macam mane.. aku boleh lupe pasal cikgu nak sijil tu...
lepas tu.. hari rabu baru ni, cikgu tu bagi tau kat mak aku..(ade aktiviti antara sekolah)
yg die nak sijil tu sebelum khamis... sebab nak hantar hari jumaat....
so.. esoknye aku pun gi la sekolah balik bersama-sama salinan sijil yg cikgu tu nak...
Nasib baik la hari tu aku gi sekolah... die ade....
aku pun bagila salinan sijil2 yg die nak tu..
aku tanye la pasal ape die nak sijil2 tu...
Rupa-rupanye... salinan sijil2 tu bersame salinan result SPM aku..
cikgu nak hantar ke GPMS.... patutlar... huhuhu
lepas tu borak2 gak ngan cikgu tu.. dan aku pun blah la balik rumah....

Alkisah kali ni la pulaknye...
petang tu jugak.. adik aku call mak aku...
die ckp ade cikgu nak jumpe aku pasal silap isi borang la...
so.. kan bagus kalau aku tau awal2 tu tadi... xke menyusahkan aku... huhuhu

Esoknye aku gi sekolah lagi...
tapi tibe2 aku sedar aku ade 1 masalah...
aku x tau nak jumpe cikgu mane...
adik aku ni pun satu.. x kasi tau cikgu mane yg nak jumpe aku tu...
so.. aku pun pergi la cari adik aku kat SMK Clifford...
puas gak nak cari.. waktu time rehat..
kat kelas xde.. kat kantin pun xde... nasib baik ar terjumpe lepas tu...
Aku pun tanye la adik aku cikgu mane yg nak jumpe aku tu..

Lepas die kasi tau aku name cikgu tu... aku terus tau ape masalahnye....
rupe-rupenye die berkaitan ngan Borang LCCI aku tu...
aku tersilap tulis kat Wang pos tu.. dan aku kene gi tukar balik kat pejabat pos...
nasib baik la cepat siap kat pejabat pos...
lepas tu aku pun bagi ar Wang Pos yg baru tu kat cikgu aku tu...
Setel la masalah aku hehehe... penat2 tapi berbaloi...

Dan yg lagi bestnye pasal aku gi sekolah hari tu...
sebab tulah aku dpt jadi antara budak Clifford yg first ambik buku Cliffordian... hehehe

UNT... bye ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

P/s:Kite tunggu la macam mane result baru aku tu nanti.. kalau naik satu gred pun boleh bantu GPS sekolah jadi lagi baik dari tahun lepas... hehehe
P/s lagi:Harap2 dah tak ade problem dah lepas ni...

No comments: