Saturday, April 2, 2011

Perkara Pelik Antara Aku dan Makanan

Makan Untuk Hidup... Bukan Hidup Untuk Makan...

Munchx3.... huhuhu...
Makanan tu rezeki.... so jgn la membazir...
Syukurla kite dapat makanan kan...?

Dah la.. sekarang ni aku bukannye nak cite pasal makanan..
tapi pasal bende2 yg pelik antara aku dan makanan...
mungkin sesetengah tu ade gak org lain buat gak...
manusia kan perangai lain2..

So, dengan itu... inilah antara perkara pelik yg aku tahu pasal aku dan makanan... huhuhu
  1. Aku suke campur 3-in-1(Milo,Nestum,Nescafe,dll ) ngan air sejuk...
  2. Aku masak jrg gune minyak (kesian kuali... byk bende melekat)
  3. aku jugak x suke letak grm dlm lauk aku (x tau kenape..) 
  4. Sesetengah makanan (yg org biase mkn panas), aku mkn lepas semlman dlm peti sjuk.
  5. Aku suke blend bende yg jrg (tapi ade gak) org blend..
  6. Aku taksub msak guna oven...(walaupun org lain selalunye gorng/kukus masakan tu)
  7. Aku mmg suke kicap... huhuhu
  8. Aku (kalau x formal+kat rumah), aku selalunye makan gune tgn tak kire nasi/bubur/mee... tapi kalau org suruh aku mkn la gune bende yg sepatutnye aku gune.. x kisah pun..
  9. Majoriti (x semue) bende yg aku msk mesti ade roti... sikt ataupun bnyk.. (selalunye banyak)
  10. Aku suke campur air mcm2 jenis (nasib baik x sakit perut)
  11. Lidah aku ade masalah dlm merase makanan (boleh2.. tapi kurang) so kene la mintak tolong org chek makanan tu basi ke tak.. kalau xde org lain.. aku makan je la kalau bau die tak teruk sgt..hehe
  12. Aku kalau saje2 masak... aku hias makanan aku tu..
  13. Aku suke tangkap gambar masakan aku..(kalau lawa la..)
So habisla bende2 yg agak pelik antara aku dan makanan...
memang lar tak nampak pelik sgt...
dan ade yg deme pun buat...
tapi dah citerase aku.. nak wat cam mane...huhuhu

Nasi goreng special aku V2.02.....huhu

UNT... bye ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

No comments:

Welcome Face
^_^ Hai...
Selamat datang... Welcome...
top