Wednesday, March 30, 2011

Aku dan hutang..

Pergh!!! banyak duit... huhuhu

Duit2...
aku tau duit bukan segalanye...
tapi hampir segalanye memerlukan duit...
kenapa aku ckp hampir...?
sebab pada padangan aku..
masih ade banyak yg berguna dan bermakna boleh dilakukan...
tanpa menggunakan duit.. dan bukan untuk menghasilkan duit...
tapi itu bukan persoalan utama hari ni...
sekarang ini aku nak ckp pasal hutang.... huhuhu

Ye.. aku tahu aku ckp yg duit bukan segalanye...
tapi aku gak ckp hampir segalanye memerlukan duit..
dan x semestinye kalau ckp pasal hutang tu... mesti pasal duit kan..?
dan aku tahu yg mengungkit itu salah...
tapi hutang perlu dibayar... dan aku bukannye nak ckp pasal hutang org ngan aku je...
ni pasal hutang aku ngan org sekali...huhu

Pergh!!! ganas muke brader mintak hutang ni.. takpe2.. aku mintak car baik.. ataupun x mintak langsung... huhuhu


Ok.. mula2 sekali la....
Sape yg berhutang ngan aku... yg kurang dari RM10 tu... aku halalkan...
bukan nak bangga tapi... tapi lagi senang untuk aku xyh kutip hutang..
dan lagi senang untuk deme xyah bayar hutang... huhuhu
Oh.. dan satu lagi...kalau setakat RM2 sekali pinjam tu.. aku xde kire terkumpul...
so.. kalau deme pinjam ngan aku RM2-3 banyak kali.. same je la..
tapi jgn la over sgt sampai tiap2 hari nak pinjam ok.. aku pun nak gune gak... huhuhu
dan aku ade limit berape ringgit org boleh mintak ngan aku dlm 1 minggu..

Bagi yg lebih dari RM10 tu...
kalau deme pinjam dlm + - RM15 sekali.. aku halalkan jugak la..
tapi kalau mintak dlm 2-3+ kali.. dlm satu minggu.. Aku campur la OK..
banyak tu woi.. muflis aku..,.. hhehe
Tapi xyah risau la.. xde faedah pun... Riba'.. haram tau x....
so pinjam la lama2.. tapi jgn lupe byr lak ye.... nanti x tenang hati deme aku x bersalah.. hahaha

Hutang itu beban... sebab tu aku x suke berhutang ni..

Habis pasal hutang duit org ngan aku...
sekarang nak ckp pasal hutang aku ngan org lak....
Er.. sape2 yg aku hutang tu.. kasi tau lar ok..
kalau aku boleh pinjam ngan deme... sah2 deme tau pasal aku kan..
deme tau lar yg aku ni memori ade problem sikit...
tapi jgn la reka cerite la.... dose... huhuhu

Nak kate hutang budi org ngan aku..
serius aku x ingat same ade aku pernah ade ke buat
bende yg melayakkan aku dpt bende tu... (masalah tul la memori aku ni..)
mesti ade(kot) tapi entah la.... huhu
tapi kalau aku ade silap dan salah tu.. maafkan daku...
mungkin sengaje.. mungkin x sengaja.. tapi tetap sooori...

tapi kalau pasal aku berhutang budi ngan org lain..
aku akan cube ar ingat...
mungkin ade yg aku dah lupe.. tapi.. yg masih ade dlm kepale aku ni..
akan aku cuba ingatkan... so.. terima kasih.. untuk ape2 saje...
dan sape2 yg ade buat silap ngan aku tu.. aku maafkan ye...
semua manusia xkan terlepas dari melakukan kesilapan... ok... huhuhu

p/s:aku x kasi name org yg hutang ngan aku... kire baik ar kan..
P/s lagi:sape yg terase hutang(banyak) ngan aku tu.. byr cepat... huhuhu

UNT... bye ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

No comments:

Welcome Face
^_^ Hai...
Selamat datang... Welcome...
top