Sunday, March 13, 2011

Ada apa pada hati..

gambar jumpe kat internet... kemas..
Erhem... camne nak ckp ni ye..?
aduai.. segan la pulak dah... 
xpe2 hati kene berani..
kene luahkan jugak bende ni..
x kisah la ape org ckp...
Ok... aku nak ckp sikit ni..
ade la pasal sorg ni..
tak boleh la nak beritahu..
"hidup perlu berkongsi tapi, kene ade juga privasi..."
kire nye ni hal personal la jugak..
so anggap org ni sape2 ye..
aku sebenarnya x suke sgt ckp bende camni..
bukan sebab nak tunjuk macho...
(aku bukan seorang yg macho)
tapi sebab aku malas...
kalau aku ckp psl bende ni jer..
org overla ape la..nak tau sape..
biarkan je la.... semua org ade hidup sendiri..
nanti deme tau jugak.. hehehe
(bukan marah, nasihat)

Berbalik pasal isi aku ni tadi...
aku tak reti nak ckp dalam ayat yg sedap..
tapi ayat2 ni, frasa2 ni,
dah lame dah wujud dlm kepale aku..
so.. untuk melegakan sikit pale aku ni..
bacalah...


~Fikiran tentang perasaan aku~
Camne nak cakap ni ye..
aku memang suke kat die ni..
tapi aku x rase die suke kat aku..
jadi aku pun berfikir sejenak..
ape sebenarnya prasan aku kat die...
memang aku suka kat die..
memang aku cintakan die..
tapi apakan daya..
aku masih x berani menyatakannya...
mungkin suatu hari nanti aku akan berani..
tapi mungkin waktu tu aku dah terlambat..
jadi aku dah tetapkan dalam hati..
memang aku sayangkan dia..
walaupun dia bukan milikku,
aku tetapkan terima..
dan jika die sudah berpunye..
aku akan terima..
namun ku tetap kan cintakannya..
Sekiranya bukan dia jodohku..
ku tetap takkan lupa dia..
kerna dialah cinta hatiku..
yg pertama...
Sekiranya ku beristeri..
ku akan sayangi isteriku lebih dari dia..
tapi aku takkan lupa..
ku tetap cintakan dia..
Mungkin kita akan bersatu..
mungkin bukan jodoh untuk kita berdua..
namun apa yang aku tahu,,
ku sayangi dia..
Sekiranya umur kami panjang...
selagi ajal belum tiba...
mungkin kita bukan pasangan  bercinta..
tapi boleh jadi teman tapi mesra...
Namaun aku harus ingatkan diriku..
Jodoh pertemuan,Ajal maut di tangan
Tuhan yg Maha Esa...
kalau sudah ianya tiada, aku akan reda..
tapi aku tetap takkan lupa, yang aku..
cinta.. padanya...
Dah panjang dah agaknya aku tulis ni..
walaupun tak habis lagi..
cukup ar di situ..
aku dah penat dah menulis ni..
lagipun aku rase deme sume dah paham
akan perasaan aku kat dia...
tapi aku tahu...
cinta yg paling agung itu adalah...
Cinta pada Allah S.W.T dan cinta pada rasulnya...
kemudian adalah cinta kepada agama dan keluarga..
namun biasalah.. hati manusia...
aku berharap yg perasaan ini akan kekal dalam diriku..
x kira apa yg berlaku...
huhuhu
P/s:Ini betul2.. bukan main2


UNT... bye ٩(̾●̮̮̃•̃̾)۶

No comments:

Welcome Face
^_^ Hai...
Selamat datang... Welcome...
top