Wednesday, February 23, 2011

Antara kawasan dan kenangan...

Semua org mesti ade kenangan masing2... dan sesetengah tempat tertentu ade kenangan yg lebih bermakna dari tempat lain... kau nak cite sikit pasal tempat2 tu.. tapi.. aku xnak la cite pasal kenangan2 yg aku alami kat situ... hehehe....  ade yg private.. ade yg memalukan... dan tak semuenye menggembirakan... huhuhu

aku pun x cerita satu2 tempat... aku cume nak cerite beberape kategori kwsn yg aku suke sebab bnyk kenangan tebentuk kat tempat sebegitu... huhu


Tempat2 secara amnya ade kenangan2 yg dingati...
-Aku tak tau kenape... tapi aku suke betul berade kat pondok bas... walaupun sekarang ni dah jrg dah naik bas... dan tak banyak pun pondok2 bas yg pernah aku duduk... tapi hampir kat semue pondok bas tu aku pernah mengalami sekurang-kurangnye 1 pengalaman pendek yg bermakna ketika menunggu bas... hehehe
Bas sekolah Clifford (yie sekadar model hehe...)
menariknye.. aku x pernah naik bas ni...?

-Dah tunggu bas kat pondok bas... mesti la naik bas kan..? lain la kalau ader org dtg jemput... tapi dlm bas pun best gak.. lebih2 lagi dlm bas selalunye ade member naik sekali... dan kdg member ni jenis yg jrg jumpe... so kire best ar kalau bende2 ni berlaku.... dan ade satu bas yg secara khususnya mempunyai dan membawa ke antara memori terbest hidup aku ni... bas tu adalah.... bukan bas MARA... bukan Tanjung Keramat... tapi... bas Catar.... yg mane satu aku tak ingat.. tapi bas tu mmg byk kenangan... hehehe
SMK Clifford... (pejabat)

-Asyik berkait ngan bas je... baik ckp psl mende lain lak... tempat seterusnye adalah kat... sekolah... x kisah la sekolah mane satu... sekolah aku belajar ke... aku program ke... mesti ade kenangan kat situ... pasal kat sekolah aku tu.. lain kali ar cerite pasal pengalam zaman persekolahan... tapi ape yg bestnye bile pergi sekolah org bile ade program ni adelah... dapt jumpe/buat member... aku suke  la jugak bile pergi sekolah lain atau dpt tau sekolah lain join prgram kat sekolah aku... sebab bukan je dpt jumpe member lame.. boley ar jugak dpt kwn baru... disamping mendapat manfaat dari pelbagai jenis program tu.... (ye la tu...)
Gua bama, Kampung Relong...

  
-Sekarang ni bergerak ke tempat yg paling penting.... KAMPUNG AKU!!!... hahaha.... pengalaman kat kampung relong la paling byk yg aku ade... sebab rumah aku... dan rumah sedare mare aku.. ramai tinggal kat kampung aku ,desa cemerlang yg indah ni..(Promote kampung pulak... hehehe) dkat Rumah aku, perpustakaan desa, Masjid, surau2, dewan, balairaya, kolam ikan,kedai2, GUA BAMA, dan byk lagi ar tempat kat kampung aku mmg byk ar memori ngan member2 aku kat sini... suka ada, duka ada, semua itu adalah kenangan2 terindah.... aku... hehehe
SO.... itu jelah aku nak ckp psl tempat ngan kenangan ni.... aku ckp secara am je la.. nak detail lagi.. nanti ar aku post pasal sekolah ngan kampung aku... sekarang ni.. cube deme fikir sejenak... kat mane byk kengangan deme berlaku...? best ooo mengingat kisah lalu ni.. Tapi ingat... jangan la sibuk sngt mengingat, sampai tak ingat nak sedie untuk mase depan... huhuhu...

UNT... bye ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

No comments:

Welcome Face
^_^ Hai...
Selamat datang... Welcome...
top