Pages

Tuesday, February 22, 2011

Antara mengajar, kerja dan duit...

Aku dah dapat keje!!!!... hahaha
syukur Alhamdulillah akhirnya..
dpt gak jugak aku keje... hehehe...
xde ar 24 jam x tau nak wat ape..
dan boley ar dpt income sikit..
huhuhu...

Mule2, aku nak ckp terime kasih ar,
kepade pihak yg berkenaan,
yg telah beri kepercayaan kat aku,
untuk buat kerje ni...
dari tajuk deme dah tau kan ape keje aku...
kerje yg x susah x senang...
kerje yg dimaksudkan aku ialah...
antara bende yg aku tulis time ngajar addmath...
Jadi cikgu tuisyen!!!... hahaha
 aku kene ngajar Math ngan Addmath..
(kdg2 FZ,KI,BIO,PA sekali..)
aku keje 3 hari je seminggu..
jumaat,sabtu,ahad...
gaji pun tak tau lagi....
dan kdg2 ade lak overtime...
(budak dtg rumah aku nak bljr...)
takpe ar.. adat mengajar...

Kenape lak aku nak ngajar ni yeark..?
aku bukan nak jadi cikgu...
tu bukan cita2 aku...
sebenarnya.... aku buat ni sebab aku nak duit..
dan best gak tolong org blajar tau tak..
lagi satu.. sebab aku nak gune lagi
ilmu dlm aku ni dim akan dtg...
sebab tulah aku setuju..
menjadi seorang guru tuisyen...
(x terlatih)

So.. seperti seorang guru yg x terlatih..
aku pun ngajar budak2 yg bakal
Pekse PMR ngan SPM ni...
aku ngan serabutnye ngajar diorang..
sampai satu tahap aku rase diorg pun
dah jadi pening cam aku gak haha...
aku rase tulah akibatnye cube
masukkan kate2 pening dlm pengajaran aku...
Tapi bukanla nak ckp yg aku syok sendiri..
contohnye time aku ngajar add math..
aku berjaye buat formula sendiri agar diorg phm..
(asal la aku x terpikir bende ni setaun yg lalu....)
time kimia lak aku sebut semua akronim yg aku tau..
(ngan maksud dan cara gune sekali la..)
dan.. mcm2 lagi la mende yg aku ajar dak2 tu..
ape yg penting...
aku x kasi ajaran sesat...

Habis ar bende yg aku ckp psl jadi cikgu ni...
sekali lagi aku nak terime kasi kat rafulin(syarikat)
yg bagi peluang dak relong(dan sekitar)
peluang untuk pergi kelas tuisyen percume..
(bukan aku je cikgunye... ade guru pkar ar..)
dan pelbagai lagi aktiviti lain.. (nanti kot cite)
serta sebab kasi aku can untuk mengejar..
bukan cita2 aku ni....


Dan ingatlah... setelah kita meninggal dunia teputuslah segala amalan kita kecuali 3 perkara..
-Doa anak yg soleh (aku x kahwin lagi..)
-Sedekah jariah
-Ilmu yg bermanfaat selagi ia diamalkan

UNT... bye ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

No comments: