Wednesday, January 12, 2011

Mengapa aku begini

Hari tu aku dah kasi tau sape yg kasi name pening tu kat aku,
Skang aku nak cite lak pasal bende2 yg (mungkin)
menyebabkan aku jadi begitu....

sebelum cite kene ade  prolog dulu kan..?
Ok... tersebutlah kisah..
eeh.. asal aku ni?
main cite gune stail lame... hehehe
Ok lar..
Citenye bermula begini.
dngan satu cite,
oleh akak aku...

Kalau mengikut cerite... (oleh akak aku)
Sewaktu aku masih bayi (dlm 1-3 thn kot)
aku pernah ditinggalkan di tengah pdg oleh,
En.____ (x ley kasi tau sebab ni org cite kat ak je)..
Mungkin peristiwa inilah yg telah memulakan,
langkahku dalam kehidupanku yg pelik ni..

Diceritakan lagi,
waktu aku kecik, kepale aku agak besar
Luas kan dahiku...? hehe

  Jadi.. atas sebab itu aku selalu terhantuk kat pelbagai objek,
seperti, pintu,meja,kereta dan dll
mungkin ini juga satu pemangkin dalam membangkitkan,
perangai pelik dlm diri aku.. huhuhu

Lencana SK Relong (nampak cam org snyum x)
Disambung lagi cite aku ni,
Waktu sekolah rendah, aku ni jatuh bawah kategori,
budak yg selalu dibuli (x teruk sgt),
(pasal buli ni aku cite lain kali la)
atas sebab itu aku kdg2..
mencipta cara2 yg pelik dlm,
mengelak dan melarikan diri aku.. huhuhu
Lagi satu... waktu kecik juga,
aku selalu kacau dak pompuan,
(ni pun lain kali gak)...
dan kdg2 dibls dengan,
penampar, penumbuk, dan...
Kasut tumit tinggi.. (gns dak skola aku ni)
dan majoriti akibat 2 perkara di ats ni..
aku selalu terkene kat kepale..
(walaupun dlm kes no.2 itu adlh wajar)
Ini juga yg buat aku rase mengape aku 
ni semakin x kisah dlm buat bende2 pelik
(mcm Hagemaru lak bunyinye..)


Lepas tu bersambung pulak kat skola menengah..
sewaktu di clifford.. 
aku x kene buli sgt dah...
tapi lepas insiden yg aku cite ari tu..
Org mula panggil aku pening...
Dan, kerana 'kepelikperangaianku', 
dah pun terbentuk time tu...
Aku pun kekal la menjadi seperti Pening..

Eh..? dah habis dah cite aku ni..?
ceh.. rupenye 17 thn  tu x la lame sgt...
Sempat 4 bab je...
Tapi.....
Sekarang deme semue mesti dah ade general idea 
kenapa aku jadi camni...
Sebenarnye, bukan sebab deme panggil aku pening
yg buat aku perangai camtu..
tapi dah mmg perangai aku camtu,
nak wat camne kan..?
Aku x kisah sangat ar,
sebab tu hanye perangai aku kat skola je..
Biase ar gile2 kat skola..
lagi senang nak normal kat dunia sebenar..
walaupun perangai aku  di luar,
xlah senormal manusia biase,
tapi.....
Kite hidup mesti dengan care kite sendiri,
tapi care itu juga kenelah betul..
Dan bagi aku cara aku ni memudahkan aku,
dlm misi hidup aku..
(pun lain kali jugak cite).....


Ok... skang untuk epilog lak..
Aku dah cite dari yg silam hingga ke yg skang..
tapi bagaimana pula yg kan dtg?
kite x ley menjanggka ape yg kan berlaku,
tapi kite masih boleh mencorakkannye..
Dengan doa dan usaha..
Bagi aku?
macam mane ngan perangai aku ni nanti..
Aku x boley kate ar ape yg akn jadi ngan 'pening' tu..
tapi aku rase sifat tu akan terus kekal
di dlm hati ni sebagai kenangan aku di sekolah..
dan sebagai pendorong dlm melakukan..
yg lebih baik lagi dlm hidup ini...
Kerna perjuangan ku masih belum tamat lagi..

Abang De/Pening forever....huhuhu

UNT... bye ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

No comments:

Welcome Face
^_^ Hai...
Selamat datang... Welcome...
top