Pages

Monday, January 10, 2011

Pening... aku... kenape...?

Peningmu pahami diriku, peningmu mengikut rentakku... hehehe

Aku kasi tuka tittle blog aku ni kepada "Hidup Pening" ..
atas sebab yg berikut..
Kenapa aku tuka tittle ni? sebab tittle lame tu panjang sangat da.. 
dan aku rasa taju ni lebih sesuai sebab ia boley membawa lebih dari satu makna...
Makna pertama dari tajuk baru ni  sebab org panggil aku pening..kenape?
tu bace kat bawah..
Makna yg kedua dari tajuk ni adalah daripada perkatan "Pening" itu..
Perkatan pening tu berbunyi seperti penning iaitu satu slang untuk menulis... 
Serta ia berbunyi seperti 'pen n ink'..
iaitu pen dan dakwat yg merupakan alat untuk menulis..
Jadi atas sebab itu ar aku rase tajuk baru ni lagi sesuai.. hehehe

So.. berbalik kepada tujuan asal aku post tajuk ni...
Kenape org panggil aku pening ha..? 
Kalau deme tanye sape2 yg kenal aku diorg mesti akn ckp sebab perangai aku ni pelik..
ataupun diorg ckp yg walaupun aku ni malas tahap SSJ4 Gogeta(hehehe),
tapi time result time pekse tk ar hampeh sangat.(Memang ade yg ckp mcm tu)...
dan mungkin diorg akan ckp aku ni suke...
menyakitkan diri sendir ar.. lurus bendul ar.. dan mcm2 ada.... hehehe
Aku x kisah sangat.. sebab ade(mmg) betulnye ckp diorg tu..

Tapi deme rase sejak bile aku ni dipanggil pening,
dan sape yg kasi name keramat(?) itu kat aku..?
Semuenye bermula pada minggu pertama persekolahan...
selaku pelajar menengah rendah (form 1) di SMK Clifford. 
Minggu Orientasi,Waktu tu mane ade kelas agi.. semua dak duduk kat dewan lagi... 
Aku rase time tu hari khamis rasenye,
ade org/cikgu berucap kat depan aku dah lupe apesal ke ntah... 
Aku macam biase, menjadi aku.. 
dan tibe2 ade sorang budak tu cakap "apesal ko ni..? pening ke?" 
dan aku respon secare slamber "ye la kot"....  
tak disangke yg jawapan pendek yg aku saje jwb tu...
telah menyebabkan name pening itu lekat pada diri aku kat 
SMK clifford selame 5 tahun aku belajar kat situ... 
Tapi aku x kisah ar ngan ape yg diorg panggil kat aku tu sebab mmg ade betulnye.. 
Name pening pade aku ni adalah kes "x betul, x salah"
Aku ni mmg agak pelik sedikit..

Mmg, mmg aku pelik, 
tapi x terpikirkah deme yg aku buat macam tu untuk 'stay true to my name'.. hehehe
Bukannye nak kate salah deme aku jadi pening...  sebab sebenarnye,
aku mmg dari kecik agi da perangai aku ni pelik,
dan ade org kate aku ade wayar putus... hehehe.
Tapi diorang x la panggil aku pening,
tapi dengan sekejap je aku dah biase ngan panggilan ini.. 
kerana kalau aku marah, nanti diorg pulak yg bersalah... 
lagipun mcm aku ckp tadi ader betulnye...
lame-lame aku dah sebati ngan name tu..

Jadi berbalik kepada soalan kedue di atas... sape yg kasi name pening tu kat aku...?
Majoriti yg panggil aku pening tau kenape diorg Aku dipanggil pening,
(sebab sifat gile2 aku ar)
tapi diorang x tau siape yg kasi aku name pening tu..
So, skang aku nak kasi tau sape yg kasi name tu kat aku..
Bentuk fizikal die ni kecik sikit (jgn terase lak)
Tapi, walaupun badan die kecik, suare die besar....
Kalau dak clifford dah konfom tau sape tuan empunye ciri2 ni..
Tapi kalau bagi yg x tau gak.. namenye adelah.....
 ANIQ!!! hehehehe...(bukan name penuh)
Aku kasi tau name die bukan sebab aku marah..
Tapi sebab nak kasi org lain tau sape yg kasi name tu kat aku... huhuhu
(Jangan Maraaah)

So.. begitulah kisah kenape aku dipanggil pening,
dan siape yg telah kasi name tu kat aku.. huhuu
Apepun... dah habis dah.. hahaha



Huhuhuhu........... UNT

No comments: